søndag den 16. maj 2010

Tid er urer som viser tid

Jeg har en sær forkærlighed til urer ~ måske fordi at selve tiden er et mærkeligt begreb for mig. Har aldrig helt forstået hvorfor det nu er at tiden har forskellige hastigheder forskellige dage. Jeg elsker urer, så lad mig præsentere jer for min lille samling:


dette var min oldefars lommeur. Det virker stadig hvis man trækker det op, men kun i 3-4 timer. På bagsiden er symbolerne for "tro, håb og kærlighed" indgraveret.


dette ur er ganske nyt. Jeg fik det af Panda og Thisted i fødselsdagsgave i år, og det er virkelig smukt. Det er i en halskæde, og det skulle gerne være en eller anden form for mærkevare, ved bare ikke hvilken. Det kan åbnes og er et lommeur.


Det her er et ur jeg fandt i en container.. Det virker ikke, men synes det var en flot væg-dekoration x'D


bestilte det her hjem fra ebay fordi jeg synes det var pænt. Det er et lommeur (igen) fra animeen Kuroshitsuji som jeg ikke har set. Det var ikke så dyrt, og så kunne jeg rigtig godt lide det.


okay, det her er egentlig bare en tegning, I know. En fødselsdagsgave til, denne gang fra Mia. Den er superdejlig og med AIW og urer som tema.


Det her er et efterskoleminde fra en som hedder Kicky. Hun droppede ud og glemte uret, og derfor forærede hun det til mig. Det er nu mit højtelskede vækkeur.

Jeg har udover dem også et par strømpebukser med urer på som jeg fik af Kristine.

Tiden er abstrakt og sær, aldrig noget som man kan regne med. Man ved aldrig hvor meget tid man har tilbage, men man kan måle hvor meget der er gået. Før eller siden er tiden inde.

_______________________________________

All once everything unwinds
Inside-out and all about my heart
Is always running out of time
Always running out of time

1 kommentar:

Zarsu sagde ...

Jeg elsker lommeure! De er så flotte og gammeldags. Din samling er fantastisk!