tirsdag den 13. november 2012

Adventure ahead!

såøh, det var det der med, at mig og Smølf har været i Østrig på forlænget weekend!
Vi startede ud med at tage et nattog fra Aalborg til Kastrup, så vi kunne bruge en del af rejsetiden på at sove. Turen derned gik ret hurtigt for sig, da vi som sagt sov hele togturen, og vores fly var fra kl. 7 til 12, med en mellemlanding i Berlin indtil destinationen i München. Fra München var der en lejebil til os fra hotellet, så vi selv kunne køre de sidste 2 timer derud, og derefter have bilen helt for os selv resten af weekenden!


Nogle af de største oplevelser ved turen, foregik faktisk bare i bilkørslen, da det var meget overvældende bare at køre ind til Østrigs grænse, hvor der bare BAM! var bjerge på begge sider xD
mother of mountains!


Kort efter ankomsten på hotellet fløj vi videre ud på en gåtur i omegnen, hvor der bare var flot natur. Efter mørket faldt på, var der spa i hotellet med sauna, dampbade, boblebade osv., så der tilbragte vi (needless to say) også en masse tid :D Der var også 3 måltider at nyde hver dag, så god mad røg også indenbords i stor stil! Der var altid mindst 10 forskellige slags nybagt brød
aftensmaden var 4-retters hver aften, så det nød vi os også godt af.

vores værelse:

udsigten fra værelset:

Efter vi havde spist og været i spa fredag aften, gik vi i send.. kl 9. Og sov til næste morgen kl. 9. 12 timer, ja tak xD

da vi havde spist morgenmad hoppede vi i bilen, og tog ud for at tage nogle cosplaybilleder af mig ^^ Jeg havde nemlig taget mit toon-Link cosplay med, da jeg tænkte at man altid kunne udnytte nogle flotte omgivelser til lidt cosplay. Smølf skulle lige blive komfortabel med kameraet, men lidt godt kom der da ud af det!


Derefter kørte vi længere ud til nogle mindre landsbyer og gik en laaaang tur opad! Vi gik i et par timer, og jeg kunne godt mærke det i lårene dagen efter ^^; Vi nåede aldrig nogensinde op på nogen top, men rimelig højt alligevel hvis i spørger mig.

smølf blev ihvertfald svedig 

 inden aftensmaden smuttede jeg så ned i spa'en alene, da jeg skulle have en ansigtsbehandling :3 det var ikke den bedste jeg har fået, men det er altid afslappende.

Søndag regnede det hele dagen, så vi besluttede os at tage tidligt afsted tilbage af. Dog var bjergene super smukke med tågen

Det var noget af en udfordring at køre på tysk motorvej med 4-5 spor i så kraftig regn, men vi klarede os da igennem det. Da vi havde tid at slå ihjel, kørte vi lidt hist og her omkring for at lede efter en åben café eller et spændende museum. Til ingen verdens nytte. ALLE de steder vi prøvede, var bare lukkede. Tyskerne går bare i hi hver søndag.  
Smølf fik dog læst en masse Ringenes Herre i lufthavnen
 
og så er vi tilbage. Vi ankom ved vores hoveddør kl. 06:30 mandag morgen, og jeg var klar og udpakket til skole kl. 12.15. Emma is on da go! 

opsummering:
god tur, smuk natur, god mad, lækker spa. Kæreste-kvalitetstid på højt plan! 
 

4 kommentarer:

Liv-is-alive sagde ...

Wow det ser helt fantastisk ud! Jeres udsigt, ikke? Dat is GORGEOUS. Og din sweater er super nice <3

Sa-chan sagde ...

Jeg er så glad for at i har haft en god tur <3 <3

Unknown sagde ...

I er altså bare så søde xD<3

Panda sagde ...

Wooooow, nogle bjerge D: ... <3 <3 <3 Godt at hører at i havde en god tur ;w; Ærgeligt at der ikke var noget museeum dog, det kunne havde været fedt. <3