tirsdag den 3. september 2013

Genki og studiestart

puha, SÅ gik min sidste fridag som fri fugl udenfor uddannelsessystemet!
I fredags var jeg til første studiedag, som begyndte inde i midtbyen med lidt morgenmad leveret af universitetet. Derefter gik alle i samlet flok hen til kongres- og kulturcenteret for at høre på taler fra universitetets forstander, borgmesteren og diverse formænd af forskellige organisationer indenfor studielivet.
Efter det blev vi fulgt ud til det sted vi skal være det første år, men jeg blev desværre nødt til at løbe tidligt, da jeg skulle nå mit fly til Genki 2013 ~

♩ ♪ ♫ ♬ ☆ ☆~~~~~~~~~~~~~~~~☆ ☆ ♬ ♫ ♪ ♩

Det var lidt sjovt at flyve til København, men klart noget jeg gerne vil gøre igen en anden gang! Vi ankom ved connen ved 6-tiden om aftenen, og efter ankomsten skyndte jeg mit at klæde om til mit nylavede Link-cosplay fra Skyward Sword.

Jeg mødtes med Niko og Nadja som Ghirahim og Zelda ^^ <..3 Sådan nogle fine babbus, det er så skønt når man kan have matchende kostumer.
Silas tog nogle hurtige snaps ~

Niko-babe

Lørdag for mit vedkommende gik stille og roligt med at snakke med dejlige venner, en masse streetsnaps til DKos, DKos panel og selvfølgelig cosplayshow. OG et mini-shoot med søde Michael og forside-shoot til DKos. DKos OVERALT! Om  aftenen derpede jeg sammen med Kristine, Niko, Kida og senere kom der lidt flere til festen.

jeg tog så mange streetsnaps.. skriver i min bog til venstre. Til højre er jeg en fed derp med søde venner.

hipster med starbucks og bager-morgenmad med Kristine

mine babbus Morten og Panda sad i artist alley og blev rige hele connen <..3 

Kristine var pæn, mig og Smølf.. ja...

jeg tog nogle ret nice billeder af Kristina og hendes veninde i deres Saiyuki cosplays lørdag også ^^ 

det var vist lidt hårdt at være Kida lørdag aften..

Søndag var jeg for første gang dommer til craft-konkurrencen, fordi jeg skal til eurocosplay. Jeg synes faktisk det var rigtig hyggeligt, trods at mange af de deltagene stod og rystede på hænderne da de kom ind til os xD Det var ret synd, men jeg kender det jo godt selv. Jeg synes også vi fandt frem til de rigtige vindere, så overall var det en fin nok oplevelse. Nu skal jeg bare selv sparke mig igang med at blive færdig, eller ihvertfalt få arbejdet på mit eurocosplay-projekt/min golden boy ~

det er ikke let at være akavet på en scene

Menmenmen, efter præmieoverrækkelsen til genki gik det bare galt for mig :C Da vi kom ud i kastrup lufthavn for at flyve hjem, kom vi for sent til at have vores kuffert med. Så det endte med at mig og Kristine fløj med vores håndbagage, og så kørte Smølf hjem med Sascha og Kenny med den store kuffert. Jeg havde så ikke nogen husnøgle, så jeg blev først lukket ind 22.30 søndag aften.

♩ ♪ ♫ ♬ ☆ ☆~~~~~~~~~~~~~~~~☆ ☆ ♬ ♫ ♪ ♩

Mandag morgen havde jeg så min første rigtige skoledag på uni. Jeg startede dagen ud med at komme et kvarter for sent til et auditorium fyldt med elever og en lære i fuld gang med at undervise i Algebra. Nå. Så klarer jeg skoledagen igennem med mine nye studiekammerater indtil kl 16.15, og da jeg skal ud af bygningen formår jeg på mirakuløs vis at lukke mig selv inde i en opgang hvor jeg ikke kan komme ud. Jeg kommer så ud ved at nogle andre elever kommer og redder mig, og når jeg kommer hjem står jeg og snakker med smølf om min dumme dag indtil jeg skal til Zumba med Tøsen. Her kommer jeg så til at tørre mig med anden persons håndklæde der lignede mit (flot), og jeg kan også se at jeg har haft hul i bukserne hele dagen, og min selvbruner fra Genki har smittet af på min t-shirt på hele ryggen.

Om aftenen var jeg så udkørt at jeg gik i gulvet lidt over 9 til Hobitten og den sødeste Smølf.

♩ ♪ ♫ ♬ ☆ ☆~~~~~~~~~~~~~~~~☆ ☆ ♬ ♫ ♪ ♩

Idag (tirsdag) har så været en smule bedre, da jeg kunne stå lidt 'sent' op, så jeg kunne nå at pakke ud fra genki. Dog blev jeg afbrudt i min eftermiddags-øl med studiekammeraterne, da jeg havde en surprise-vagt på arbejdet fra 16-20 :C så min biograf-tur med Kristine blev lige aflyst, og jeg kan kun håbe på at få en smule tid med Smølf i aften, da jeg også skal læse nogle artikler. Uni er ikke for sjov lige nu synes jeg, og alt virker meget kaotisk og "ja, det må i jo finde ud af"-agtigt :C et simpelt matematik-kursus om algebra er jeg 100% med på, men at blive smidt ud i et projekt man har 16 dage til, som inkluderer nye teorier, mennesker, afleveringsproces, programmer og fag..... det er lidt hårdt. Faktisk har jeg ikke set så meget frem til en friweekend i meget meget lang tid som jeg gør nu.

Men udover det, så virker de andre meget søde, og studiet tror jeg også bliver godt når vi kommer bedre igang og ind i strukturen af det hele.


Emma over and out

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Aww, du har bare været så uheldig :c

Men dine hipster Kida <3<3<3

Sa-chan sagde ...

Det skal nok gå alt sammen <3 Vi er her bby.

Tak for Genki, det havde været røv uden dig <3

Nadi Axel sagde ...

DU VAR SÅ FIN I DIT DEJLGIE LINK COSPLAY #¤)(/"#¤)("/¤)( <3
Det var dejligt at se Jer igen, og vi var bare total fabulous trio!

Liv-is-alive sagde ...

Flotte lotte much!

Jeg er ked af jeg ikke fik set jer noget mere ;(