fredag den 1. februar 2013

instant-shopping, gæster og prop-bygning!

I søndags skulle mig og Smølf chille med nogle mennesker vi ser alt for sjældent efterhånden, da jeg havde overtalt en lille håndfuld af de mest savnede Silkeborggensere til at fylde en bil og køre til Aalborg for at hygge med os. Da søndagen var det eneste tidspunkt alle havde tid, blev det et heldags-arrangement hvor jeg bagte småkager og boller til dem inden ankomst, og vi hyggede os med hinandens selskab og diverse brætspil. Bruno har verdens længste liste med brætspil han ejer, som han sidste år lavede et mål med at få spillet igennem inden der var gået et år. Vi hjalp vist med at skære 2 spil væk fra listen, og de var begge overraskende underholdende! Det var The Resistance, som var meget werewolf-agtigt, og Red October, som var et co-op spil hvor man var en flok gnomer i en sammenstyrtende ubåd som skulle prøve at slippe levende igennem. Til slut efter maden inden de måtte vende snuden hjem, blev det også til en omgang robot-spil som gik grueligt galt for halvdelen af os!
Alt i alt var det en superhyggelig dag hvor vi fik tømt ud i vores rester og fik nydt noget hjemmevant godt selskab og flere brætspil!

♩ ♪ ♫ ♬ ☆ ☆~~~~~~~~~~~~~~~~☆ ☆ ♬ ♫ ♪ ♩

Torsdag blev store-shoppedag for mig, da det var den dag hvor jeg fik min nye velfortjente løn. Jeg sad seriøst og kiggede på skærmen indtil pengene røg ind, og så røg jeg direkte ind på romwe.com for at købe en kjole jeg har savlet over, og derefter ned i byen og købe cosplay-materialer.
Louise fortalte mig mens jeg var dernede at der lige var dumpet Hyrule Historia ind ad døren i Comic Express, og jeg 'kom til' lige at dumpe 400 kr. på den bog også..


 hej impulskøb som jeg dog alligevel elsker som mit ufødte barn

Derefter var Louise bare en rigtig skat og køre mig ud i city syd for at købe stof jeg manglede og nogle crafting-materialer! 
købte i alt cosplay-gejl for knap 700 kr. den dag ^^; til alt muligt blandet

 her til formiddag har jeg stået frisk op og gået i kast med min stav til Kida! Og øhm.. ja.. så det øh.. den er knap 2 meter lang, og den kan ikke være i bilen til J-popcon.. så lige nu river jeg hår ud fra både min egen hovedbund og Smølfs for at finde en løsning

lige en lille progress af hvordan jeg gjorde:

først lavede jeg en bette grundform af pap som jeg tapede på med gaffatape. Derefter kom jeg nogle isolerings-skum på købt i Bauhaus for 40 kr
og lod det størkne natten over (kom det dog kun på den ene side, da det ellers bare ville dryppe af staven igen (det klistrer ikke så godt før det størkner)

Så tog jeg en skarp hobbykniv og skar det til

og som den cheapass som jeg er, så istedet for at bruge en ny flaske på at spraye den anden side af staven også, så tog jeg nogle af alle de rester jeg har skåret fra, og limede dem på den anden side med en limpistol 8D



og skar det til igen

Jeg dækkede det hele med en gang malertape for at dække over hullerne
og lige nu står det og tørrer med en gang papmache over sig!
Jeg skal en tur ned i byen igen (selvom jeg virkelig ikke gider) og købe en gang gesso til at komme over så det får en jævnere overflade som jeg også kan slipe i med sandpapir.

Og så skal jeg finde ud af noget med at.. du ved, splitte den op så jeg også kan få den med til con. 
Så fik i også et lille indblik i hvordan man kan bygge props! Metoden er stjålet fra Kamui cosplay
♩ ♪ ♫ ♬ ☆ ☆~~~~~~~~~~~~~~~~☆ ☆ ♬ ♫ ♪ ♩

og jeg ved godt at det ikke er sådan noget man skal gå op i, men jeg har lige rundet 10.000 views på min Deviantart profil!


Hej, det er stort for mig xD fordi jeg indeni stadig bare er det lille barn som uploader billeder fra mine mærkelige hobbyer og synes det er vildt når nogle rent faktisk kigger på det.


3 kommentarer:

Sa-chan sagde ...

Aaaarh hvor er du sej! Elsker din Kida stav, lidt ærgeligt du ikke tænkte på at lave det til en DKos tutorial da idéen jo egentlig er meget god :)! (og relativt nem at efterligne)

Zarsu sagde ...

Awwh, hvor dejligt at I lige kunne få nogle af folkene fra Silkeborg på besøg :D Og hvor sødt at du kunne byde dem velkommen med boller og småkager!

Der er intet galt i impulsindkøb når man har pengene til det c: Specielt når du arbejder så hårdt som du gør - så skal du dælme også forkæle dig selv!

Håber du finder en løsning til staven! Den ser allerede ud til at blive fed :D

Sabrina sagde ...

Op på taget med den stav ;) haha <3

wuhuu for 10,000 :D