torsdag den 17. juli 2014

Hey ho, Skotland let's go!

Billeder fra hjemmet og fra mors og fars kobberbryllup <.3
Jeg er da bare omgivet af smukke mennesker

♩ ♪ ♫ ♬ ☆ ☆~~~~~~~~~~~~~~~~☆ ☆ ♬ ♫ ♪ ♩

Den 4. juli tog mig og Smølf til Skotland for at tilbringe en uge der i hinandens selskab!
Vi startede ud med at køre til København med en gomore-fyldt bil, hvorefter vi tog flyet til Edinburgh!
Vi var der i to dage, hvor vi ikke lavede meget andet end at trave rundt i den ældre bydel hvor vores hotel lå, og så selvfølgelig tog vi en tur op til Edinburgh Castle!

Sødt hus fra Parken

Der var så mange turister!

Vi har så sindssygt heldige at der var en som gav os sine billetter til at komme ind og se slottet, så vi ikke skulle betale, og vi slap for en kø som senere voksede sig til at være ca. en time lang!

Hey ho til manden som gav os gratis billetter!

De kører i den forkerte side!!

Vi havde lejet en bil derovre fra Gogeta, så efter Edinburgh gik turen videre ud i det skotske landskab!
Det var spændende at køre i den forkerte side af vejen, men vi vænnede os forholdsvis hurtigt om det, heldigvis!

Så smukt!

Første dag kørte vi til Glen Clova for at gå en god tur! Vi gik en tur som tog ca. 5 timer. Vi besteg bjerget som kan ses her, og det tog hårdt på benene!

Men vi besteg det!

Bagefter kørte vi til Donnartag castle.

Smukke landskaber med slotte

Vi gik ikke ind og se det, da det var dyrt, men det var stadig flot udefra! Resten af dagen blev brugt på at køre til Aberdeen og sove ~ 

Efterfølgende dag kørte vi til det store naturreservat som ligger midt i Skotland for at besøge Carengorm. Derfra gik vi tur op ad en bjergside som tog ret hårdt på os, men hvor udsigten og turen var spektakulær!

Bagefter besluttede vi at tage en de-tour, hvilket restulterede i at vi blev nødt til at gå et par ekstra timer for overhovedet at komme ned igen! Hovsa! Det endte i en kæmpe gå-tur som i alt varede 6-7 timer!
Rimelig vildt hvis du spørger mig. Men jeg ville gøre det igen.

Efter den tur var vi smadrede, og vi kørte ned til en by hvor vi havde bestilt bed and breakfast. Efter en glimrende nats søvn og to dage i træk med vandring tog vi videre til Isle of Skye oppe nordpå, hvor selve køreturen var attraktionen i sig selv.
Vi kørte stort set så langt som vi overhovedet kunne komme, og så gik vi en mindre tur på 2 timer der.


Der var noget smukt vand. Ej, hvor jeg bare elsker vandløb i bjergene som intet andet. Så smukt!
Jeg måtte lige ned og dyppe fødderne!

På turen tilbage over Isle of Skye stoppede vi ved en samling vandløb som hed "fairy pools", som var så smukke! Det var et bjergvandløb med en masse små 'oaser', hvor vi også dyppede fødderne efter gåturen. Dog blev vi ædt så meget op af små feer (gnavpander), at vi nærmest måtte løbe tilbage til bilen efter 10 min, og alle de andre turister fik sit vist et rimelig godt grin!

Næste morgen kørte vi om til en lille forladt ruin som lå ved byen hvor vi sov. Jeg havde nemlig taget et cosplay med som jeg gerne ville have nogle fede natur-billeder med! Jeg klædte hurtigt om, og vi havde et lille shoot.
Det gør min indre zelda-nørd glad!

Derefter tog vi en køretur langs Loch Lomund, hvor vi pitstoppede i Glen cove for at gå endnu en smuk natur-tur 
Denne gang holdt vi os fra bjergtoppen, men gik istedet for rundt om en flot sø. Vejret var simpelthen så smukt, og så kunne vi også fodre de lokale ænder og dyppe fødderne i sommervarmen. 

Dagen sluttede nede i Glasgow. Det sted vi sov ved i Glasgow var rimelig trist, og der var ikke noget at lave i vores nærområde, så vi valgte at tage i den lokale biograf dernede og se "how to train your dragon 2". Ej, hvor var jeg glad for at vi gjorde det! Så kunne jeg se den på engelsk i biografen, og den var bare smaddergod!
Dagen efter tog vi i experimentariet i Glasgow, hvilket viste sig ikke heeeelt at være til vores målgruppe. Det var rigtig meget for børn, og vi endte med ikke at bruge så meget tid derinde.. Istedet for kørte vi ind og så en smuk kathedral som var 1000 år gammel, hvorefter vi kørte tilbage til Edinburgh og spiste ude på vores sidste aften på en rigtig hyggelig lokal pub vi havde fundet de første 2 dage. 

Så var vores tur slut efter knap en uge, og vi fløj hjem igen <3 p="">

Vi havde en virkelig smuk tur, hvor det rigtig meget bare var os to, og vi håber på at kunne besøge Skotland igen engang! 

So long bjerge og søer!


♩ ♪ ♫ ♬ ☆ ☆~~~~~~~~~~~~~~~~☆ ☆ ♬ ♫ ♪ ♩

Noget anden jeg føler jeg kan fortælle om, er at Kristine... Ja, skønne, dejlige Kristine er simpelthen nu flyttet! Hun er flyttet fra den lejlighed hun delte med Tøsen hen i egen lejlighed... 50 meter væk fra os! Hun er nu en del af Gundorfslund-familien, og jeg forudser at vi kommer til at se hinanden meget mere end før. Følges i skole, spise mad sammen, lige game en time eller to, se en film.. ja, det er skønt!


Derudover går det også fremad med mit store sommer-projekt, og om nogle dage får jeg selskab af to skønne københavnere!


3 kommentarer:

Sa-chan sagde ...

Nuurh <3 <3 Bedste Emma bby :D

Liv-is-alive sagde ...

Det er crazy smukt hvad skeeeer der ! Vil også VILDT gerne roadtrippe i Britain. Hurra for mand med gratis billetter til jer ::D

Anonym sagde ...

Elsker at læse og se hvad der sker i jeres liv :-)